کاربرد اصلی لوله کاروگیت

کاربردهای اصلی لوله های کاروگیت:

اگر چه لوله کاروگیت پلی اتیلنی H.D.P.E کاربردهای فراوانی دارد، استفاده از لوله کاروگیت برای مدیریت جریان آب ها و فاضلاب بسیار مناسب است و مهمترین کاربرد این نوع لوله است.

از جمله سیستم‌هایی که می‌توان از لوله های کاروگیت در آنها استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) سیستم‌های فاضلاب و زهکشی زیرزمینی

۲) سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب باران 

۳)سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب طوفان

۴) سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب صنعتی

۵) سیستم‌های زهکشی جاده‌ای

البته، باید توجه داشت که تقریباً هر روز کاربردهای تازه‌ای برای این نوع لوله پیدا می‌شود و مزایای استفاده از لوله‌های تولید شده با تکنولوژی کاروگیت به سرعت در حال افزایش است.

لوله کاروگیت H.D.P.E فنری شکل برای بسیاری از کاربردهای زهکشی به امری حیاتی تبدیل شده است. سیستم های ذخیره آب ناشی از طوفان نیاز به طیف گسترده ای از لوله های با اندازه متفاوت و متناسب با پوشش مورد نیاز در هر منطقه دارد.

این محصول لوله ای با دوام و مقرون به صرفه برای فرآیندهای تخلیه در محل هستند. این لوله ها و ساختار و مواد تشکیل دهنده آن ها حدودا بیست سال است که برای زهکشی مورد تایید بوده و همچنین برای زهکشی بزرگراه ها و جاده ها و زهکشی زمین های ورزشی و کشاورزی استفاده شده است.

اکثر ادارات دولتی وزات خانه های راه و مسکن و شهرداری ها و دهیاری ها  لوله های کاروگیت HDPE  را در بخش های  مختلف مورد استفاده قرار داده اند.

بسیاری از تاسیسات تحت نظارت قرار گرفته و عملکرد استثنایی آن رضایت بخش و مورد اطمینان است. می توان گفت که  نگرانی در مورد میزان و قدرت تحمل کافی بار های ترافیکی ، ترک خوردن و خراب شدن و پوسیدن آن ها در طول زمان، وجود ندارد. 

سیستم های مدیریت آب های جاری ناشی از طوفان در اکثر مناطق برای محدود کردن و نگه داری میزان آب باران و همچنین میزان آلاینده های مجاز موجود در آب های طوفان شکل گرفته اند. هنگامی که آب های روان دورتر از نقاط بحرانی حرکت می کنند، می تواند مشکلی برای حفظ و نگه داری یک منبع آب پایدار ایجاد کنند. 

برای مقابله با این مشکلات، سیستم های نگهداری آب های جاری ناشی از طوفان تا زمانی که خاک اطراف آن می تواند نفوذ پذیری داشته باشد، اجازه شارژ شدن و ذخیره می دهد. بسیاری از حوزه ها مستلزم توسعه و بررسی پروژه ها هستند تا از جریان خروجی آب اطمینان حاصل شود. سیستم های نگهداری آب طوفان می توانند به صورت حوضچه های زیر زمینی یا لوله های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرند.

لوله کاروگیت زهکش:

لوله های کاروگیت H.D.PE  نیز می تواند با سوراخ تولید شود و یا لوله کاروگیت تولید شده را با دریل یا فرز سوراخ و شیار دهند تا به لوله زهکش تبدیل شود.

سوراخ ها اجازه می دهند آب های زیرزمینی جمع آوری شده و به مکان های مناسب برای تخلیه منتقل شوند. سیستم های زهکشی زیرزمینی برای جمع آوری محلول سدیم موجود در محل های دفن زباله استفاده می شود. این سیستم ها همچنین برای کنترل و هدایت و انتقال آب زیرزمینی و نفوذ آب سطحی در زمین های گلف، زمین های ورزشی و در زمین های کشاورزی استفاده می شود. 

فاضلاب بهداشتی

لوله کاروگیت H.D.P.E  یک خط لوله ی جداسازی ایده آل است. یک نوع خاص از لوله H.D.P.E وجود دارد که با سوراخ های مخصوص طراحی شده است که اجازه می دهد نفوذ پذیری آن افزایش یابد. 

لوله های کاروگیت سوراخ دار H.D.P.E  تکنیکی به منظور بازیافت رسوبات حاوی درصد پایینی از مس، طلا و نقره مورد استفاده قرار می گیرد. محلول سیانید در خاک هایی که حاوی طلا یا نقره هستند اسپری شده و مواد معدنی را به یک ترکیب شیمیایی تبدیل می کند. این محلول در یک سیستم زیرزمینی لوله سوراخ دار جمع آوری شده و به حوضچه منتقل می شود. 

بدین ترتیب طلا یا نقره از حوضچه ها یا تالاب ها و با استفاده از جذب کربن یا ته نشین شدن بدست می آید. لوله کاروگیت برای این فرایند بسیار مناسب است زیرا مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد. آزمایش ها مقاومت P.H برای H.D.PE را در حدود 1.5 تا 14.0 نشان داده اند که بحث خوردگی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.