نکات طلایی برای انتخاب واشر لاستیکی مناسب

انواع واشرهای لاستیکی  (آببندی) نقش مهم و گسترده ای را در پروژه های و انواع سیالات  مختلف ایفا می کند، که آب بندی را بصورت کامل  انجام می دهند و از نشت یا ترشح مایعات ، گازها و نیمه جامدات ناخواسته جلوگیری می کنند. 

در کاربردهای صنعتی و خودرویی ، واشرها بخشی جدایی ناپذیر از تجهیزات ، ماشین آلات ، سیستم ها و اجزا هستند و عملکرد ایمن و عملکرد مطمئن را تضمین می کنند. در این جا ، ما نکاتی را ارائه می دهیم که مصرف کنندگان برای انتخاب واشر لاستیکی مناسب برای کاربردهای خاص خود مفید می دانند.

برنامه عملکرد کاری را بشناسید:

در هرپروژه برنامه ای متفاوت وجود داد و تا الان هیچ نوع واشرآببندی با متریال های مختلف با موفقیت نتوانسته به تنهایی به انواع سیالات سرویس دهد.لذا انتخاب واشر آببندی مناسب برای اطمینان از عدم خراب شدن انواع  واشر لاستیکی در هنگام کارکرد و ادامه دادن در طول پروژه  مورد نظر بسیار مهم است.

فاکتورهای کلی کاربردی که برای انتخاب  انواع واشر لاستیکی باید در نظر گرفته شود شامل خطراتی است که باید مدیریت شود . الزامات ویژه تر مربوط به برنامه ، مانند دما ، فشار ، سازگاری محیط مربوطه ، و همچنین سختی و تنظیمات فشرده سازی واشر های مورد نظر نیزباید در نظر گرفته شود.

انتخاب واشر لاستیکی مناسب برای دمای مورد نظر:

برخی از لاستیک ها  در دماهای بالاتر مقاوت  خود را از دست می دهند. هنگام در نظر گرفتن دمایی که یک واشر لاستیکی در معرض یک برنامه قرار می گیرد ، مهم است که زمان را به عنوان یک عامل اصلی در نظر بگیریم. آنچه واقعاً مهم است ، مدت زمانی است که واشرلاستیکی مربوطه  در معرض حداکثر دمایی قرار گرفته است. 

به همین دلیل ، حداکثر دمای سرویس مداوم یک پارامتر مرتبط ، مفید تر از دانستن حداکثر دما به تنهایی است. به عنوان یک قاعده کلی ، با افزایش دمای برنامه ، دامنه مواد واشر مناسب محدودتر می شود. به عبارت دقیق تر ، با نزدیک شدن دمای برنامه به حداکثر دمای کار مداوم توصیه شده برای یک ماده معین ، در نظر گرفتن ماده جایگزین ضروری خواهد بود.

فشار خط انتقال برای انتخاب واشر مورد نیاز را در نظر بگیرید:

فشارهای موجود در یک پروژه خط انتقال می تواند بسیار متفاوت باشد و  از آنجا که توانایی مواد واشرلاستیکی در حمایت از فشارهایی که ممکن است در یک خط انتقال  وجود داشته باشد متفاوت است ، باید حداکثر فشار برای سرویس دهی به واشرمورد نظر شناخته شود. 

از آنجا که دما و فشار در یک برنامه کاربردی با هم ارتباط نزدیک دارند ، محصول حداکثر فشار و دما می تواند در انتخاب مواد انتخابی جنس واشر مورد نظر مفید باشد. 

سازگاری محیطی واشر لاستیکی:

جنس های مختلف واشرلاستکی همچنین مقاومت متفاوتی در برابر مایعات و گازهای مختلفی دارند در حالی که  در برخی از خط انتقال ها با توجه به شرایط موجود، استفاده از واشر نامناسب میتواند باعث خورندگی و یا از بین رفتن واشر بشود.

بنابراین مهم است که از ویژگی ها و خصوصیات مناسب برای یک واشر لاستیکی کاملاً سازگاربا پروژه خط انتقال استفاده کنیم  مجموعه همیار اندیش قادر به ارائه راهنمایی در مورد مواد انواع واشرلاستیکی هست  که به بهترین وجه به همکاران و مصرف کنندگان خدمات ارائه می دهند.

سختی واشر لاستیکی را در نظر بگیرید:

در اینجا میزان مقاومت واشر لاستیکی را در برابر فرورفتگی اشاره میکنیم به عنوان یک قاعده کلی ، یک واشر لاستیکی باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتواند شکاف بین دو سطح را پر کند ، اما در عین حال باید به اندازه کافی سخت باشد تا در برابر نیروهای بارگیری مقاومت کند و از اتصال فلنچی خارج نشود.

 سختی واشر لاستیکی به طور معمول با مقیاس Shore A اندازه گیری می شود. سختی واشر یک اصطلاح نسبی است ، آنچه برای یک کاربرد به اندازه کافی سخت است ممکن است برای جاهای  دیگر بسیار نرم باشد ، بنابراین باید در تعیین سختی مورد نظر دقت شود.

مجموعه فشرده سازی (سختی) به میزان بازگشت مواد واشرلاستیکی به ضخامت اصلی خود پس از تحمیل بار اشاره دارد. با گذشت زمان ، چون یک واشر لاستیکی توسط یک بار فشرده می شود ، انعطاف پذیری و توانایی بازگشت به ضخامت اصلی خود را از دست می دهد.

این از دست دادن انعطاف پذیری ممکن است توانایی واشرلاستیکی را در حفظ یک آببندی  موثر کاهش دهد. از آنجا که روشهای مختلفی برای اندازه گیری و تعیین مجموعه فشرده سازی وجود دارد ، بهتر است در مورد ماده مورد نظر برای یک کاربرد خاص مشاوره بگیرید.

هزینه های چرخه زندگی را در نظر بگیرید

واشرلاستیکی  از انواع مختلف(EPDM،NBR،SBR،NEOPRENE) و ساخته شده از مواد مختلف به طور طبیعی هزینه های مختلفی دارند. با این حال ، هزینه خرید یک واشر تنها یکی از اجزای کل هزینه های انجام شده در طول عمر واشر است. سایر هزینه ها ، فراتر از هزینه خرید ، باید به عنوان هزینه های مربوطه در نظر گرفته شوند ، از جمله هزینه های نصب ، بازرسی و نگهداری ، خرابی و دفع. از آنجا که قیمت خرید تنها یک عنصر در کل هزینه های چرخه پروژه  برای یک واشرلاستیکی آببندی است.

همکاری با تولید کننده معتبر انواع واشر لاستیکی:

ساخت انواع واشرلاستیکی و یا آببندی به تجربه ، تخصص و دسترسی به بهترین مواد و قابلیت های عالی تولید نیاز دارد که مجموعه همیار اندیش، دانش و تجربه لازم را برای کمک به مشتریان خود در انتخاب واشر مناسب برای کابرد خود دارند. که با استفاده از روش ها و تکنیک های اثبات شده ساخت ، واشرهای خود را از مواد با کیفیت تولید می کنند. 

 همچنین طیف گسترده ای از انواع واشرهای مختلف EPDM،NBR،SBR،PTFE،NEOPRENE  برای مشتریان تولید میکند  ، به این معنی که ما می توانیم هر نوع واشر درخواستی مشتری را با هر استاندارد مشخص شده و یا با هر ابعاد مورد نظررا با کیفیت  تولید کنیم و حتی برای کاربردهای تخصصی ، مانند مواردی که ممکن است به یک واشر بزرگ و غیر سایز نیاز باشد ، مجموعه همیار اندیش توانایی ساخت آن را برای تولید اعلام میدارد.

ما یک ارائه دهنده خدمات کامل در بحث انواع واشر هستیم که می توانیم تمام جنبه های نیاز شما به واشرلاستیکی مورد نظر را پشتیبانی کنیم. تیم مجرب ما می تواند در مورد انتخاب نوع واشر آببندی  مناسب شما راهنمایی کند  به این معنا که تقریباً برای هر کاربردی واشرمورد نظر را  بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.