فلنچ گلو دار

فلنج گلودار جوشی یا فلنج گردن دار جوشی ، همچنین به فلنج لبه دار و فلنج جوشی مخروطی نیز معروف است که در مدل های فلنج گلودار PN16 ، فلنج گلودار PN10 ، فلنج گلودار PN20 ، فلنج گلودار کلاس 150 ، فلنج گلودار کلاس 300 ، فلنج گلودار کلاس 600 ، 900 ، 1500 و 2500 نیز تولید میشود .

این فلنج فولادی جوشی ، با استفاده از جوشکاری و پیچ و مهره به لوله و اتصالات یا شیرآلات فلنجی چدنی متصل میشود . سری از فلنج که سر فلنج گلودار است به انواع لوله مانیسمان جوشی جوش میخورد و طرف دیگر با پیچ و مهر به شیر چدنی سایز بزرگ یا فلنج جوشی گلودار دیگر نصب میشود.

انواع دیگر فلنج که در پایان خط لوله نصب میگردد فلنج کور است .

معمولا فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) با روش فورجینگ تولید می شود. پس از تولید نیز، فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) با روش های آزمون اولتراسونیک باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود در ساختار فلنج آیا درز یا سوراخی وجود دارد یا خیر.

فلنج گلودار جوشی چیست:

فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) را به راحتی می توان از روی گلویی بلندی که به مرکز فلنج وصل است تشخیص داد. این گلویی نقطه اتصال فلنج با هر وسیله دیگری است.

گلویی در فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) باعث می شود برای موارد خاصی مانند دمای پایین، تغییرات فشار زیاد یا دماهای بالا قابل استفاده باشد.مطالعه بیشتر