اتصالات پلی اتیلن جوشی

اتصالات پلی اتیلن جوشی:

اتصالات نقش مهمی در فرآیند لوله کشی دارند . یکی از مهمترین و معمول ترین اتصالات ، اتصالات پلی اتیلن جوشی فشار قوی در لوله کشی می باشد . اتصالات پلی اتیلن جوشی در اندازه های مختلف تولید می شوند و در پروژه های متنوع نظیر آبرسانی و انتقال فاضلاب می توان از آن استفاده نمود .

استانداردهای مختلف تعیین می کند که برای هر نوع پروژه لوله کشی از چه نوع اتصالاتی باید استفاده کرد . اتصالات پلی اتیلن جوشی از نظر شکل و کاربرد در انواع مختلفی مثل سه راه، چهارراه، فلنچ، زانو، تبدیل و … هر نوع اتصال دیگر در سایز های مختلف تولید و عرضه می گردد. به دلیل اینکه اتصالات پلی اتیلن جوشی در نقاط مختلف یک شبکه لوله کشی نصب می شوند و با دانستن اینکه شرایط کاری مانند دما و فشار در طول یک خط لوله به طور مداوم در حال تغییر است.

این اتصالات باید به قدری مقاوم باشند تا بتوانند در برابر هرگونه تغییر یا تنش محیطی، پایداری خود را حفظ کنند. لازم به ذکر است که کیفیت استفاده از اتصالات پلی اتیلن جوشی بستگی به کارایی مناسب دستگاه جوش و تجهیزات مناسب دارد.

انواع اتصالات پلی اتیلن جوشی:

تبدیل ( جهت اتصال دو لوله برای تغییر قطر لوله به بزرگ تر و یا کوچک تر استفاده می شود )

فلنج ( این نوع اتصال معمولا بر روی سر لوله جوش داده می شود بهمراه رینگ که بتوان سر پروژه با پیچ و مهره اتصال داد و راحت باز و بسته شود )

اتصال تی اف ( جهت اتصال لوله پلی اتیلن به لوله فلزی مورد استفاده قرار می گیرد )

گپ ( گپ همانند درپوش انتهایی پیچی برای اتمام مسیر لوله جوش داده می شود تا بعدا بتوان برش و مسیر لوله کشی را  ادامه داد )

موفه کوتاه و بلند ( این نوع اتصال با جلوگیری از کش آمدن آنها موجب بالا رفتن دوام عمر سیستم فاضلابی ساختمان می شود )

سیفون و سیفون تبدیل (سیفون پلی اتیلن در تمام قسمت های فاضلاب خانگی برای جلوگیری از پس زدن فاضلاب و همچنین ورود جانوران موزی استفاده می شود )

درپوش تست ( از این نوع اتصال جهت تست و بازرسی خطوط لوله استفاده می شود )

زانو 45 درجه ( برای تغییر مسیر لوله از حالت مستقیم به 45 درجه از این نوع اتصال استفاده می شود، که بیشترین کاربرد در خطوط انتقال را دارد )

زانو 90 درجه (جهت تغییر مسیر لوله از حالت مستقیم به 90 درجه از این نوع اتصال استفاده می شود، که بیشترین کاربرد در خطوط انتقال را دارد )

سه راه مساوی ( جهت اضافه کردن یک مسیر دیگر با همان سایز از سه راهی مساوی استفاده می شود )

سه راه تبدیل ( برای اضافه کردن یک مسیر دیگر از خطوط آب با سایز کوچک تر و یا بزرگ تر از سه راهی تبدیل استفاده می شود )

سه راه 45 درجه ( از این نوع اتصال جهت اضافه کردن مسیر با زاویه 45 درجه استفاده می شود )

سه راه 90 درجه ( از این نوع اتصال جهت اضافه کردن مسیر با زاویه 90 درجه استفاده می شود )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.