فلنج گلودار جوشی چیست

فلنج گلودار فولادی:

فلنج گلودار فولادی انواع خاصی از فلنج ها هستند که همان طور که در تصویر زیر می بینید فلنج گلودار فولادی دارای یک گردن مخروطی می باشند، که اندازه انتهای آن، با شعاع لوله ای که قرار است به فلنج گلودار فولادی متصل شود برابر می باشد.

علت گذاشتن این گردن مخروطی شکل در فلنج گلودار فولادی، این می باشد که بتوان فلنج را تقویت نمود. با توجه به این موضوع، می توان گفت که فلنج گلودار فولادی از مقاوم ترین تجهیزات اتصالاتی می باشد که توانایی تحمل شرایط سخت نظیر فشار بالا، دمای بسیار پایین (زیر صفر) و … را دارا می باشند.

علاوه بر این موارد فلنج گلودار فولادی، در مواردی که لازم است، عملیاتی نظیر تنش زدایی، امتحان جوش با اشعه ایکس و یا اشعه گاما انجام شود، ساختمان فلنج گلودار فولادی به گونه ای می باشد که صفحه فلنج را از قسمت گرم شده دور نگه می دارد.

علاوه بر این ساختمان فلنج گلودار فولادی به گونه ای ساخته شده است که از برخورد ماده ای که در حال انتقال می باشد با برجستگی های لوله که ناشی از جوشکاری می باشد، جلوگیری به عمل می آورد و به این ترتیب فلنج گلودار فولادی از خورده شدن تجهیزات جلوگیری می کند.

به طور کلی می توان گفت، در مواردی که تنش ضربه ای، ارتعاشی و برشی زیاد است، فلنج گلودار فولادی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. همچنین نصب و پیاده سازی فلنج گلودار فولادی تقریبا هزینه ی پایینی دارد.

فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) دارای دو نوع فلنج جوشی گلو بلند و فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) با سطح برآمده است. فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) دارای مقاومت، ساختار و استحکام مناسبی است. فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) از لحاظ آب بندی هم جزو فلنج های مناسب به شمار می رود.

فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) در برابر نفوذ هوا نیز مقاومت خیلی خوبی دارد و به همین دلیل در بخش تهویه مطبوع نیز به وفور استفاده می شود. برای برخی موارد خاص که تنوع دما و فشار در خط زیاد است، فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) با گلویی شیپور مانند نیز تولید می شود.

از فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) با گلویی شیپور مانند همچنین برای مواقعی که خط لوله دارای دما و فشار خیلی زیاد یا خیلی کم باشد نیز می توان استفاده کرد. همچنین، از فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) برای خطوط لوله که سیال های آنها قیمت زیادی دارند، آتش زا یا قابل انفجار هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

شما در مصارف خانگی فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) نخواهید دید، چرا که ابعاد لوله ها در آنجا خیلی کم است، ولی کافی است به اتاق بویلر یا سیستم های لوله کشی صنعتی بروید تا انبوهی از فلنج گلودار جوشی (فلنج گلودار) را مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.