سه راه و زانو

انواع سه راه دوجداره قالبی :

سه راهی های 90 درجه دوجداره سه سر كوپلر قالبي با رینگ تقویتی سایز 200 و 250
سه راهی های 45 درجه دوجداره سه سر كوپلر قالبي با رینگ تقویتی سایز 200 و 250

سه راهی های دوجداره به تکجداره:

سه راهی های دوجداره به تکجداره سه سر کوپلر با رینگ تقویتی (200/160) ، (250/160)

سه راهی انشعاب چیست ؟

روش فعلی : یکی از معضلات فعلی در شبکه انتقال فاضلاب ، انشعابگیری غلط از خطوط اجرا شده می باشد .بدین ترتیب که پس از دفن لوله در مقابل ساختمان ها مدتی بعد مجدداً زمین را حفاری می کنند، لوله را سوراخ می کنند و بوسیله ی یک انشعابگیر پیچی 90 درجه ، انشعاب فاضلاب را از ساختمان به درون لوله متصل می سازد.

معایب روش فعلی :

اول اینکه در بیشتر موارد نصف انشعابگیر پیچی هم زمان با دفن اولیه لوله صورت نمی پذیرد لذا هزینه و زمان قابل توجهی جهت حفاری مجدد در پی خواهد داشت.

نکته دوم  : آنکه برش لوله توسط کارگران و در شرایط دشوار داخل گودال انجام می گیرد بنا بر این بروز خطا های انسانی در برش دقیق لوله غیر قابل اجتناب خواهد بود کما اینکه در بررسی های بعمل آمده از شبکه های اجرا شده در موارد بسیاری ریشه درختان از شکاف اتصال  انشعابگیر به داخل لوله نفوذ پیدا کرده و موجب انسداد شبکه گردیده است.

سومین معضل مربوط به نصب 90 درجه انشعابگیر پیچی می باشد. همانطور که میدانید فاضلاب سیالیت کمتری نسبت به آب دارد و به زبان عامیانه سنگین است . لذا هنگامی که بصورت عمود بر مسیر عبوری لوله وارد جریان می شود به مرور موجب تجمع فاضلاب در زیر انشعابگیر  و سد کردن جریان فاضلاب می گردد.

در نهایت هنگامی که نیاز به انجام تله متری یا باز کردن گرفتگی های احتمالی در مسیر لوله باشد بدلیل اتصال عمودی ، فنر ، دوربین یا واترجت با ته لوله برخورد می کنند و در جهت مسیر فاضلاب وارد نمی شوند.که این مسئله به معضلی برای بازبینی شبکه ها تبدیل گشته است.

سه راهی انشعاب شیبدار چگونه معایب روش قبلی را بر طرف کرده است ؟مطلالعه بیشتر

انواع زانو های قالبی:

زانو دوجداره قالبی45 و 90 درجه دوسر کوپلر با رینگ تقویتی سایز 250 و200

لازم به ذکر است یادآوری کنیم اتصالات قالبی ضمن داشتن کیفیت بالاتر به سرعت اجرای پروژه افزوده و هزینه ها را کاهش می دهند.

زانوهای دست ساز:

زانو ها در شبكه هاي آب و فاضلاب به منظور تغيير مسير حركت سيال استفاده مي شوند . زانو هاي دست ساز  بدون محدوديت در قطر و زاويه بر اساس نياز و سفارش مشتري ارائه مي گردند . مطالعه بیشتر